21 Mayıs 2020 Perşembe

Z Kuşağının Gayrimenkul Tercihi

Adrese Dayalı Nüfus Kayıt Sistemi (ADNKS) sonuçlarına göre 2019 yılı sonu itibarıyla Türkiye'nin toplam nüfusu 83 milyon 154 bin 997 kişi iken 15-24 yaş grubundaki genç nüfus 12 milyon 955 bin 672 kişi oldu. Genç nüfus, toplam nüfusun %15,6'sını oluşturdu. 

2000 yılından sonra doğan Z kuşağı hakkında: Bu nesil internet ve cep telefonu ile doğdular. Hane halkı bilişim teknolojileri kullanım araştırması sonuçlarına göre internet kullanım oranı, 16-24 yaş grubundaki genç nüfusta 2019 yılında %92,4 oldu.

 

Gayrimenkul İhtiyaçları Farklı

Z kuşağının geleneksel olmayan öncelikleri var. Bu kuşağın görsel algıları çok açık. Gayrimenkulleri sadece fiyat olarak incelemeyip çok yönlü olarak araştırıyorlar. Akıllı ve fonksiyonel evlere meraklı oldukları gibi hızlı bir şekilde yaşam alanlarını değiştirebiliyorlar. Yapılarda çevreye ve doğaya duyarlı tercihleri de ön planda. 

 

İnternet Öncelikli Bilgi Kaynağı

Bu kuşağın sosyalleşme ve iletişim kaynağı internet. Geçmiş kuşakların aksine Z kuşağı tercihlerini internette aratıyor. Kampanya, indirimler ve fiyat araştırmalarını buradan takip ediyorlar. Gayrimenkul edinimlerinde kuşaklar arası yaşanan farklılıklar hem üreticileri hem de pazarlama faaliyetlerinde bulunan emlak işletmelerini yeni yöntemlere yöneltiyor. 360 derece sanal turlar, karar destek sistemleri ve dijital pazarlama ürünleri ön plana çıkıyor. 

 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönderme